Bij VR3 vissen niet de keepers, enkel de wedstrijdsecretaris

Elk nadeel heeft zijn voordeel, JC zal nog meer worden aangehaald, nog steeds gekweld door een spierblessure werd besloten om Birgit in het keeperstenue te hijsen. Dat betekende dat Moo vanaf het begin in het veld kon staan. Dat heeft FIT geweten.

Vanaf de aftrap liet zij zien, hoe lekker zij kan voetballen. Er waren 13 Meiden aanwezig, m.i. zijn dat er genoeg. Al dat wisselen, daar ben ik geen voorstander van. Een ieder stond op zijn favoriete plekkie, de as Marijn/Jikke/Iris, dan kan je verdedigend weinig schade oplopen.

Vooral over rechts kwamen we aan goede aanvallen toe. Over links is het, na het stoppen van Caro, wat lastiger. Een afgeslagen aanval, wat zei JC ook al weer? Als je niet schiet, kan je niet scoren. Hupsakee, dacht Anniek, vanaf een meter of 25 jaste zij de bal in het netje.

Al snel verdween de 1e bal in de sloot, gevolgd door nr. 2. Ga je toch maar eens kijken, hoe krijgen we die weer op het droge? Wat een gelazer is dat toch, met al die begroeiing. Druk in de weer, zag ik toch vanuit een ooghoek Moo, in volle spurt, met een enorme knal de 2-0 op het scorebord schieten.

Dat is effe lekker, dan weet je, de puntjes zitten in de tas. Of er moeten wel hele gekke dingen gaan gebeuren. Dat zat er niet in. Kelly, die konden we zelfs wisselen, kwam eens kijken. Wat is Steef allemaal aan het doen? Laat ik hem maar gaan helpen. Voordat-ie met zijn ouwe lijf in de sloot kukelt.

Amateurvoetbal in optima forma. Kelly en Schellie, een paar apart. Uiteindelijk alle balletjes weer langs het veld gekregen.

De 2e helft, Birgit op haar vertrouwde stekkie, links achterin, Annie, sociaal als altijd, op doel, de wedstrijd keurig uitgespeeld. Onder leding van Henk, heerlijk, zo’n Scheids, die geen fratsen uithaalt, niet zijn eigen club/team probeert te matsen, gewoon eerlijk fluiten. Dat hebben we wel eens anders meegemaakt.

Een koddig doelpunt van Iris, als reporter laat je de kans niet liggen om het woordgrapje te maken. Uiteraard het priemende vingertje, alsof het allemaal zo bedoeld was. Dat was ik!

Als kers op de taart nog weer een dreun van Moo, 4-0!

Met alle respect voor FIT, deze wedstrijd kon het wel, maar we hebben echt een vaste keeper nodig. Er zijn meer Teams, die met dit probleem te maken hebben. ZAT VR2 mag zich gelukkig prijzen met Femke, in lastige potjes pakt zij puntjes voor je.

Wat kunnen we doen? Rodney transgenderen, zeg het maar. Dan heb ik weer een Vrouw, die ook nog lekkere biertjes tapt.

Of contact zoeken met een Honk/Softbal team. Hebben jullie een Keeper, dan hebben wij wel een paar Pitchers! Daarvan zijn er na de 3e helft altijd genoeg bij VR3. Meiden, het was weer toppie.

Steef.