Berlin Easter Cup 2011

Vrijdag 22 april was het voor de A1 en de B1 hoogste tijd om de spullen te pakken en af te reizen naar de Duitse hoofdstad voor een internationaal voetbaltoernooi. Al om 07:00 stond station RAI volgepakt met dolblije AMVJ’ers die hier al lange tijd naar hadden uitgekeken. Met en vertraging van ongeveer vijftien minuten kon de reis naar het oosten beginnen.

Na twee uur vond de eerste rustplaats nog net in de rand van Nederland plaats. Er werd met een balletje heen en weer getikt. Dit dag was net begonnen… Om 17:00 arriveerde AMVJ bij het sportcomplex waar de A1 de volgende dag zou aantreden. Na een korte incheck verliet de bus het terrein en vervolgde het haar weg richting het hostel. Daar zou AMVJ de komende drie dagen verblijven. Het was een eenvoudige maar goed hostel op ongeveer twee kilometer van het Alexanderplatz. Nadat de bedden waren opgemaakt en het hostel was verkend kon de AMVJ horde de stad in om eens lekker te eten en van het weer te genieten. Zo gezegd, zo gedaan. De één ging eten bij de KFC, de ander bij de MAC Donalds en weer andere zochten de lekkernijen op bij de plaatselijke Donner.

De volgende dag kon het toernooi beginnen. Na een prima verzorgd ontbijt vertrok AMVJ wederom richting het Sportforum Berlin. Daar zou de openingsceremonie plaats vinden. Alle volksliederen werden gedraaid en iedereen zong uit volle borst mee. Eindelijk kon het voetbal beginnen met een wedstrijd van de B1 tegen Denen. Het werd 1-0 na een communicatie fout in de achterhoede van de defensie van AMVJ. Een flinke domper want AMVJ verloor hierdoor in de laatste minuut. Na de wedstrijd verliet de A1 het complex en ging het naar een nabijgelegen complex. De A1 verloor haar eerste wedstrijd van Italianen met 2-0 na twee zure goals. Ook het vervolg van AMVJ was niet best. Alle wedstrijden werden verloren en er werd maar één keer gescoord, door Lex. Bij de B1 verliep het toernooi iets beter, er werd gewonnen van Leo uit Assen met 3-1 door doelpunten van Milo, Laurens en Daan. De andere wedstrijd werd verloren. Beide teams keerden terug naar het complex en konden lekker gaan eten.

De volgende dag verloor de A1 voor de ogen van de B1 met 3-1 van Duitsers, het enige AMVJ doelpunt werd gemaakt door Lex. De A1 zou later die dag voor de één na laatste plaats spelen in het Sportforum Berlin. Ook de B1 wist de overige wedstrijden niet te winnen. Opnieuw speelde het tegen Leo uit Assen voor de één na laatste plek. Na 30 minuten gespeeld te hebben stond de stand nog op 0-0. Er moesten penalty’s genomen worden. De eerste penalty ging mis door Milo, de rest werd door beide partijen wel gescoord. Waardoor de B1 op de laatste plaats eindige. Ook de A1 eindigde op de laatste plaats. Het verloor de laatste wedstrijd met 3-0. Met opgeheven hoofden wachtten AMVJ op de prijsuitreiking waar het nog wel twee Fair Play Cups won. In de avond trok de AMVJ meute opnieuw naar het Sportforum voor een handbal feest. Het feest was volgens velen niet zo leuk als de voorgaande jaren.

Op Tweede Paasdag vertrok AMVJ terug in de richting van Amsterdam. Om 19:15 arriveerde AMVJ na een geweldig paasweekend op station RAI waar de bus de teams keurig afzette.