BAM: AMVJ VR1 (za) pakt gelijk 3 punten

Na dinsdag een oefenwedstrijd tegen Swift te hebben gespeeld (voormalig AMVJ vrouwen 1) waren we (AMVJ vrouwen 1 voorheen 2) klaar voor het nieuwe seizoen. Deze wedstrijd werd er helaas verloren, maar vol goede moed begonnen we aan de eerste échte wedstrijd van het seizoen in Ouderkerk aan de Amstel. De omstandigheden waren die middag zwaar, de thermometer gaf ten minste 27 graden aan en op het kunstgrasveld was het nog een aantal graden warmer.

Het was duidelijk dat beiden teams de eerste helft nog wat aan het zoeken waren. We moesten in het spel komen, mensen speelden op andere posities en de communicatie was nog niet optimaal. Na de drinkpauze in de eerste helft kwam AMVJ goed in het spel. Achterin stond de verdediging goed dicht en voorin werden steeds meer kansen gecreëerd door Jeltsje als spits en Lotte en Manuela op links- en rechtsbuiten. Uiteindelijk was het Tess die de 1-0 voor AMVJ maakte. Helaas kreeg Linda een blessure en moesten we zonder haar verder spelen. Maar, dit werd door Ruth, Paulien en Claudia achterin goed opgevangen, waardoor Ouderkerk er nog steeds niet door kwam.

Na de rust startte AMVJ vol overtuiging en werd er voor elke bal gelopen, met succes. Ruth maakte een prachtig doelpunt van buiten de 16 en toen stond het 2-0. AMVJ voetbalden vol overtuiging verder en er waren nog een aantal kansen. Bij Ouderkerk nam de overtuiging steeds verder af. De laatste 20 minuten daalde het energieniveau aanzienlijk, maar met Gerlinde op het doel bleef een tegendoelpunt uit.

De eerste drie punten zijn binnen 😀 Een betere start van het seizoen hadden we niet kunnen hebben. Op naar de derby tegen RAP volgende week!

Eva Haspels en Tamara Moll