AMVJ ZON VR3 – FC Amsterdamse Bos VR1 3-0

Zo, die 1e 3 puntjes zijn maar binnen. Vooraf was al bekend, dat FC AB ons niet de meeste angst zou moeten inboezemen. Maar, je tegenstander onderschatten, dat moet/mag je nooit doen.
FC AB, overigens een zeer prettig stel Meiden bij elkaar. Wellicht lezen jullie dit verslag. Mochten jullie ooit definitief uit het Bos worden weggepest, kom bij AMVJ Voetballen.

De vraag was, zonder Kelly en Caro, hoe gaan we een goaltje maken? Verdedigen, ons in de tegenstander vastbijten, dat gaat ons inmiddels wel aardig af. Wanneer we tenminste in de 1e helft niet staan te maffen. Tegen FIT en Kampong, in de Beker, ook al zijn dat 4e Klassers, bij de rust resp. al met 0-4 en 0-5 achter staan, dat is nergens voor nodig.

De 2e helft spelen we altijd veel beter, en de 3e helft zijn we onverslaanbaar. Tegen Sporting, uit Utrecht, een 5e Klasser, werden uiteindelijk de puntjes binnen gesleept. Erg overtuigend was het allemaal niet, uit een corner tikte Captain Jikke de 2-1 binnen.

Nou ja, nu gingen we als een raket van start, vooral Nicky had het op haar bevallige heupen. Binnen een kwartier lobde zij de bal over de keepster, die er best wel wat van kon. 1-0. Overigens, dat kan zomaar gebeuren bij Meidenvoetbal. Sta je bij 3 Bekerwedstrijden met 17 Meiden, moet je er 2 naar de Tribune verwijzen, om het niet al te rommelig te maken. Bij de 1e Competitiewedstrijd, allerlei pijntjes/blessures/ik ben er effe niet, moeten we nog 2 oproepkrachten regelen. Merel en Vera, daar werden we overigens niet slechter van.

Merel kennen we als een degelijke Verdedigster, die kan je om een boodschap sturen. Vera, totaal onvoorspelbaar, zo snel als de bliksem, het kan alle kanten op. Daar ging ze, niet linksaf, niet rechtsaf, gewoon rechtdoor rennen, en dan, ik ken haar van de Training, dat doet ze anders nooit, ??, weer een bal over de Keepster. 2-0. Dan is de buit wel binnen. Met alle respect, FC AB gaat geen 2 of 3 goaltjes maken. Moo konden we van de Goal halen, Annie trok het Keepersshirtje aan.

Onder luid gejuich raapte zij 1 balletje op, we konden nog meer experimenteren. Bij afwezigheid van Caro, Birgit als Linkerspits. Dat gaf snelheid, is altijd gevaarlijk. Maar het blijft lastig, vanaf Links met je rechterpootje de bal voor het doel krijgen. We gaan het zeker nog eens proberen, maar dan vanaf de Rechterflank. Niet tegen SDZ, dan ga je weer aan de bak, op je vertrouwde plekkie, links achterin.

Bovendien, Verdedigster, is geen ondergeschikte positie. Elke Trainer/Coach zet eerst zijn Verdediging neer. Het is toch effe lekker, maak je als Voorstopper een foutje, of je zit er als links- of rechtsback effe naast, hupsakee, daar komt Vales, met een verwoestende tackle. Heel belangrijk, dat je geen onnodige goals weggeeft, en een grote mond helpt, wanneer je de boel organiseert, de Meiden oppept, ze bij de (Va)les houdt.

Als klap op de vuurpijl, de goal van Naomi, ik kom eraan. Wegwezen, aan de kant, ik ga hem er inschieten, desnoods met mijn Linkerpoot. Ze doet het ook nog. 3-0.

Man of the Match: zonder enige twijfel, Katinka. Kijk maar eens op Youtube, Songfestival 1962, de Spelbrekers, je lacht je te barste.“ Kleine kokette Katinka, kijk nog eens een keertje om, stiekempjes over je schouder, je Ma ziet het toch niet, dus kom. “

Onze Kat is een bikkel, ballen afpakken, niet zomaar wegrossen. Probeert om een combinatie op te zetten. Lukt/kan dat niet, dan de bal niet in de Spits jassen, niet in de trechter schieten, daar staan 2 Centrumverdedigsters + Keepster. De bal langs de lijn, in het spel houden, naar de cornervlag, dan kan je druk zetten. Een mispeer, mag de Tegenstander ingooien, we weten, dat is enkel een nadeel. Zodoende zat Naomi, dankzij Kat, heerlijk in de wedstrijd, Dan krijg je lef, ga je ervoor, achter mij zit het wel goed, knal je zomaar de 3-0 binnen

A.s. Woensdag hebben we Trainingsruimte bij RAP, op KG, van 19.00 – 20.30 uur.

Tot dan, mvg, Steef.