AMVJ ZON VR2 – FIT ZON VR2

In 1971, ten tijde van disco/rock, kende Nederland een grote hit. Een tranentrekker van het zuiverste water, Pappie, loop toch niet zo snel. Gezongen door Herman van Keeken, destijds een fenomeen. Op Spotify/Youtube kan je het liedje terugvinden.

Nu hebben we bij ZON VR2 ook een fenomeen, Alex van Keeken. Nooit te beroerd om andere Teams te helpen, tbv ZAT VR1 trekt zij regelmatig de Keepershandschoenen aan. Wat zij afgelopen Zondag als Veldspeelster bij haar eigen Team liet zien, je moet erbij zijn geweest om het te geloven. En dat was ik!

Nu is FIT VR2 een geduchte Tegenstander. Afgelopen Zondag nog AMVJ VR1 met 1-0 verslagen. Dan kan je wel wat. Maar, zo hoorde ik achteraf, bij de rust was het 0-0, in de 2e helft kwamen we snel 1-0 voor, en daarna hebben we de bus geparkeerd/keihard verdedigd. En we hebben een geweldige Keepster, die ons heeft gered.

Laat nu, tegen VR2, die Keepster verstek moeten laten gaan. Ach, arme Invalkeepster, ben jij effe het haasje. Daar sta je dan, in je Keepersoutfit, probeer de Knokmachine maar tegen te houden. Voordat ik rustig op mijn stoeltje zat, stond de 1-0 al het scorebord. Bediend door Esmee, die ook de Grensrechtervlag ter hand had genomen. Multitasken, laat dat maar aan Vrouwen over.

Eva, duidelijk geinspireerd door publieke belangstelling, houdt knap de bal vast, een tikkie naar Alex, een lage schuiver, in het hoekje, 2-0. Schiet je als Keepertje niet zo goed uit, doe het dan niet naar Alex! Wat een ongelooflijk schot, met links, maakt blijkbaar niet uit. 3-0

De 2e helft, FIT blijft positief, probeert er nog wat van te maken. Hadden slechts 1 wissel, worden geconfronteerd met een verzwikt enkeltje, dan heb je er nog maar 11. Wat gebeurt er dan? Kerstin, our Godmother, vraagt Megan om voor FIT te gaan vlaggen. Sportiviteit in optima forma, dat is ook wel zo prettig voor referee Henk. Wat moet je anders? Met al dan niet vermeend Buitenspel? Ga er maar aan staan! Meidenvoetbal, het is niet altijd top, we moeten het niet overdrijven, maar over het algemeen kan ik er geweldig van genieten. Het is een verrijking voor onze Club.

FIT maakt 2 goaltjes, AMVJ schiet er nog 2 in, eindstand 5-2. De 4e goal van AMVJ, achteraf zei Alex, het was een lucky, als voorzet bedoeld. Maar dan nog, de bal zo goed raken, dan kan-ie zo maar in de bovenhoek ploffen.

Meiden, volgende Zondag, GMM VR2, dat wordt een kraker. GMM, dat zijn geen Katjes om zonder handschoenen aan te pakken. Moet je aan de bak. Zal je zeker verdedigend je beste pootje voor moeten zetten. Heb ik overigens alle vertrouwen in. We hebben niet de snelste verdedigers, maar er staat een brok vechtlust in het veld, daar word je als Tegenstander knap beroerd van. Ik zal de Match niet missen, neem een dagje vrij van AMVJ. Op mijn fiets naar GMM, is bij mij om de hoek.

Met alle plezier zet ik andere Speelsters in het zonnetje. Laat het maar zien. Verplaats ik mij nog even in de positie van de Invalkeepster van FIT:

Couplet:

ik stond daar maar in mijn Keeperstruitje,
had geen idee, wat ik nu moest doen.
na 20 minuten kwam dat Meisje in het veld,
de ene knal na de andere, vertrok vanaf haar schoen.

Ik snikte,

Refrein

Alex, schiet toch niet zo snel,
schiet wat zachter toe,
want ik ben al zo moe,
Alex, schiet toch niet zo snel.

Steef