AMVJ VR2 (zon) – Geuzenmiddenmeer VR3

De dag waarop de één de wereldtitel F1 pakt, pakt de ander 1 punt in de wedstrijd tegen Geuzenmiddenmeer. Een meer dan goede prestatie op deze modderige zondag tegen de nummer twee van de competitie. (Voor de iets minder trouwe fans, wij staan op het moment 3de in het klassement.) Het was een natte, maar vooral spannende pot waarin de AMVJ ZO VR2 begon met een enorme felheid. De dames van Geuzenmiddenmeer hadden het moeilijk met veel aanvallen op hun helft. De regen was inmiddels iets afgenomen en een pass naar voren belandde bij Joeri rechts voorin het veld. Joeri wist de bal af te spelen op Eva, een harde knal van Eva kaatste vervolgens op de handschoenen van de doelvrouw. De tegenpartij stond al te juichen om deze mooie redding, toen Paulien vanaf het middenveld de bal diep het goal in joeg. Wat een vreugde, het stond 1 – 0. Na de rust gingen de teams gelijk tegen elkaar op. Het spel kwam hier en daar stil te leggen door verwondingen en verwarrende uitspraken, was het nou stoppen of stappen? In de chaos wist Geuzenmiddenmeer een goal in te koppen vanuit een corner, het was 1-1. Een tweede helft hard vechten en nog meer gerollebol in de modder, tegen een toch wel iets sterker team resulteerde in de eindstand van 1-1. Goed gedaan dames! Tijdens het nuttigen van de frieten na de wedstrijd vroeg de tegenstander ons hoe wij hadden kunnen winnen tegen HFC Heemstede. Waarop het nuchtere antwoord werd gegeven dat we ‘simpel weg beter waren’. Goede winterstop en tot in Januari!

MVG,
Alisa van Gent