AMVJ VR1: Overwonnen en Overleefd

Vandaag speelde AMVJ VR1 weer een thuiswedstrijd op een prachtige zonnige dag. Met 14 speelsters, de één wat fitter en meer uitgerust dan de ander, waren we ook vandaag weer klaar om te knokken. Als we deze wedstrijd zouden winnen, zijn we al 7 wedstrijden lang ongeslagen. United/DAVO (plaats 6) was de tegenstander.

De wedstrijd ging van start. We hadden even nodig om goed in de wedstrijd te komen. Davo zat meteen strak op de bal, wij toen nog iets minder. Na een minuut of 10 spelen ging de bal uit, Davo mocht ingooien en één van hun speelsters schoot na de ingooi een bal van buiten de 16 zo over Gerrie heen. Toegegeven, het was een mooi doelpunt, we stonden 1-0 achter. Misschien was dit wel even wat er nodig was. Wij waren wakker geschud en zaten nu veel scherper in de wedstrijd. We speelden goed samen en vlak daarna werd het 1-1. Linda, die vandaag op het middenveld stond, kwam steeds goed weg met de bal, tussen de speelsters van Davo door. En toen ze bij het doel kwam gaf ze de bal met een perfecte voorzet af aan Eva, die hem er vervolgens even perfect inschoot. Een strakke, voor de keeper onhoudbare bal, in de rechterbovenhoek. Dit is precies wat we moeten doen! Het doelpunt gaf ons wat meer zelfvertrouwen. We combineerde goed, het spel werd netjes opgebouwd, langs de lijn, of vanaf Claudia/Ruth via Linda naar naar voren. Er bleven kansen ontstaan. Halverwege de eerste helft kwam de bal langs de rechterkant van het veld bij Annemarie, die rechts voor stond. Ze nam hem aan en zag Anne, die linksvoor helemaal vrij stond en wist haar te bereiken. Anne nam de bal aan, liep nog een stukje op met de bal, de keeper dook naar de bal, maar precies op dat moment schoot Anne de bal over de keeper in de linkerhoek van het doel, 2-1! De eerste helft hadden we gewonnen en met een voorsprong gingen we de rust in.

In de tweede helft had Davo de goede focus en wilde graag de gelijkmaker maken. Zij zaten strak op de bal, maar wij ook. In de tweede helft werd er meer op onze helft gespeeld dan in de eerste. Maar, de verdediging was scherp en beperkte het aantal kansen dat Davo kreeg om op doel te schieten. De ballen die er door kwamen waren voor Gerrie en die had ze. Ook wij kregen onze kansen. Anne bleef maar sprinten voor elke bal die naar voren gespeeld werd en was de tegenstander te snel af. Deze wedstrijd werd er ook veel van afstand op doel geschoten, vooral door Ruth en Linda, nu hebben deze ballen niet ze niet tot een doelpunt geleid, maar in de toekomst gaat de bal er zeker nog eens in. Vanuit een corner (genomen door Corno) ontstond nog een grote kans voor ons. Mau schoot een prachtige bal, maar helaas tegen de lat. Ondanks de kansen hadden we het ook zwaar, maar de tweede helft hielden we stand en hebben we overleefd. Al met al een goede wedstrijd gespeeld, met mooie combinaties en rust aan de bal. Overwonnen en overleefd; nu op naar volgende week!