AMVJ VR1 dankzij Ellis in Wonderland

Soms komt de kop van je verslag zomaar uit de lucht vallen. Afgelopen Zaterdag 5 April stond er een beladen potje op het programma; 1 week geleden was de uitwedstrijd tegen Hertha in Vinkeveen met 4-2 gewonnen. Nu volgde de return, op een zonovergoten Loopveld moesten de Meiden aan de bak, dat was al bekend. Hertha is overigens een redelijke ploeg, maar schuwt het fysieke aspect niet. Dat mag, het hoort bij Voetbal, het is contactsport, daar moet je mee om kunnen gaan. Onder leiding van Scheidsrechter Sil, dank, werd er een echte wedstrijd gespeeld. Een duwtje hier, een beukje daar, zolang als er niet op achillespezen wordt getrapt, er geen vliegende tackles van achteren/op enkels worden ingezet, vind ik het goed. Nou, die heb ik niet gezien, we kwamen best wel aan voetballen toe. Na zo’n minuut of 20, een mooie combinatie over rechts, Emma zet goed door, trekt de bal voor de goal, Ellis stormt vanaf links naar de spits, met het linkervoetje rustig intikken, 1-0. Dat gaf de burger moed; Hertha had weliswaar het beste van het spel, maar onze verdediging stond als een huis, er was zelfvertrouwen, geen angst om de bal op keeper Roos terug te spelen, die hem vervolgens elke keer weer lekker wegpeerde. Met dank aan Tuur en Paul, en natuurlijk ook Roos, die druk in de weer zijn geweest; trainen, dat helpt. Dat de 1e helft wat korter duurde dan normaal, dat kwam ons niet slecht uit. Conditioneel begonnen we al wat te wankelen, Sil vond het genoeg, dan had Hertha maar op tijd op het veld moeten staan. Laat dit een waarschuwing zijn, Meiden, een voetbalhelft duurt 45 minuten. Nu hoeven we a.s. Woensdag niet direct de loopschoenen uit de kast te gaan halen, je kunt ook je conditie verbeteren door de oefeningen intensiever/met meer dynamiek uit te voeren. De 2e helft begonnen we weer fris en fruitig en dan gebeurt wat Vrouwenvoetbal zo leuk maakt, je kunt het niet vergelijken met Mannenvoetbal, het is onvoorspelbaar; Ellis breekt door op links, 2 spelers van AMVJ duiken op in de spits, kijken Ellis, voorgeven die bal en vervolgens jast/lobt zij hem over een kansloze keeper in de bovenhoek. Eigenlijk, volgens de geijkte voetbalwetten kan het niet, maar hij zit erin, wat l……………… je dan verder nog? Daarna was het nog een half uurtje billenknijpen, Hertha gaf niet op, AMVJ moest steeds meer wisselen, Deir ( ik wil niet spelen, ben veel te gespannen ) moest toch het veld in, het werd wat chaotisch, geen systeem is ook een systeem, maar zo werkt het niet. Wanneer je de 2-0 over de streep wilt trekken, dan moet je de opstelling intact houden, de nr. 6 van Hertha niet ongehinderd op de paal laten knallen, doordat je ( onbewust ) als Middenvelder als een halve spits gaat spelen. Gelukkig hadden Rense en Diane dit in de gaten, werd de boel middels een 4-4-2 opstelling dichtgetimmerd. Uit een corner maakt Hertha toch nog een goal, het zal toch niet gebeuren, dat we dit uit handen gaan geven? Gelukkig niet, Livia en Clara stroopten letterlijk en figuurlijk de mouwtjes op, ( dat zag er lekker uit ) we hielden stand, Minke stortte zich met ware doodsverachting op elke bal, die maar in haar buurt kwam en een excellerende Rachella, rustig wanneer het kon, fel wanneer het moest, bij deze door mij uitgeroepen tot Man of the Match, hield de boel dicht, dan win je zo’n potje. Daarna werd er driftig vergaderd, is even wat leuker na zo’n geweldige match, ik heb begrepen dat de neusjes weer dezelfde kant op staan en dat moet ook mbt volgend seizoen. Je krijgt een hele competitie voor je kiezen, na de Winterstop is er geen herindeling. 2 x IJsselmeervogels, kan zomaar gebeuren, de draken van Eemnes, daar hebben we nog een appeltje mee te schillen; komt allemaal goed, tegen je werkgever zeggen, ik zit op Voetbal/teamsport, Woensdag om 17.00 uur is het klaar, ga ik een happie eten en daarna serieus trainen olv de Veteranen, Koen, Paul, Rutger, Tuur,en Ray, dat is regel 1. Wat is dan regel 2? Goed luisteren naar jullie grootste fan, Steef.