AMVJ E1

Wanhopig greep hij naar haar, maar ze stuitte hem alsmaar tegen de borst met haar dagen. Hij dacht wellicht nog aan Nijhoff met zn prachtige strofe
Droom dan tenminste dat wij nimmer scheidden
wij droomden het zo dikwijls saam…

maar daar ging ze weer
ze leek wel grillig onvoorspelbaar ongrijpbaar voor hem
Veel werd ze gegrepen en geschopt, geschreeuwd werd er om haar, geruzied,
gevochten soms.
en mijn opa zei het al, het is allemaal lucht. allemaal lucht.

Daar ging ze weer drie keer en een jongen met intense bruine ogen en een verstild gemoed haalde hard uit.
De keeper stompte de bal weg, maar helaas voor Zijn voeten… en dat was EEN nul.
met zn zangerige stem zei hij met glunderende stralende ogen ik moest toch meer ego zijn, dat zei je toch.
Ja dat zei ik, en als t aan mij ligt breng ik je naar de top!!
Uit iemand halen wat er in zit, wat is dat toch mooi om te zien. En de Wherevogels die als stand in fungeerden voor Beemster ( die niet op kwamen dagen) kregen een pak slaag. Door Felix en Jonathan te wisselen bleef het leuk. Verder zagen we nog een paar fraaie aanvallen, een onwaarschijnlijke redding van Ivo ( reflex met zn knie bij een corner die van een meter werd ingeschoten) en drie nul was een feit.
Erg grappig waren de opmerkingen van Jonathan en Felix toen ze eenmaal naast me stonden.
overal zagen ze dreigende doelpunten voor de tegenstander en de coach moest het nu zelf maar weten, dat komt er nu van… etc.

Wedstrijd 2 hoofddorp, en we dachten weer aan jc bloem het regent en het is november
weer keert het najaar  en ook het van eeuwig het van altijd

tja, maar het was retespannend. Hoofddorp was goed georganiseerd, en AMVj had meer kwaliteit. Daan redde een kanonskogel door ervoor te gaan staan. Hoofddorp probeerde van alles om goudhaantjes Felix en Jonathan af te stoppen. De laatste was dat al gewend van het schoolvoetbal, waar veel tegenstanders het verschil tussen K 1 en voetbal vergaten zodra ze hem zagen. Als kleine Badrtjes probeerden ze onze kleine Messi( ja je blijft altijd een beetje van ons Jo!!) onder de mat te stoppen. Maar zoals Piet al zei het lukte niet!! Steeds weer kwam hij er langs, en zo ook nu. Ongrijpbaar waren ze met zn tweeen en achterin werd het fort solide bewaakt , doordat de aanvallen van Hoofddorp net op tijd gesmoord werden kwamen we op voorsprong. Felix . een nul twee nul. en toen kwam het uur U.
Hij kwam op door het midden en stond nog op eigen helft. Je zag hem even kijken en vernietigend schoot hij de bal in de kruising. Wat een kippenvelmoment! Een wereld goal van Bassie.

En doek voor Hoofddorp die met drie nul afdropen.

En dan resstte ons nog de laatste tegen het andere Oranje,( ZCFC) die hadden van Hoofddorp verloren, maar daar bleek niets van. Sterker nog het dreigde enigszins mis te gaan, want ze hadden kans op kans.
En Amvj wankelde. Binnenkant paal en de bal kwam er weer uit. >Net naast. En toen raak een nul achter.
Auw. Dat was schrikken. En meestal is het in zo n kort wedstrijdje heel lastig om terug te komen.
Maar het team heeft geleerd en is mentaal een stuk sterker geworden. En daar gingen ze, onverveerd en efficient. Ze dartelden om de grote reuzen en reuzinnen heen. Aanvankelijk kon ZCFC standhouden, maar toen bezweken ze. Het regende maar ook goals. Snel werd het vier een. Met een onwaarschijnlijk mooi doelpunt van Jonathan , ruggelings naar de goal met zn linker heel zachtjes in de korte hoek, tergend langzaam langs de keeper die op haar verkeerde been stond. Felix scoorde er ook op los en liet tot besluit ons aller Sammie de vijfde of was het de zesde maken.

De top negen

En het was top vandaag!!
Jonas liet zn verdedigende kwaliteiten volop zien, met name op de juiste plek staan en dan niet opgeven maar netjes afleveren. Zo goed.

Bastiaan die rustig en volwassen opereerde en deze keer het wegdraaien goed deed en zn laatste man plek glans verleende met zn schitterende goal.

Rhijn die zn afscheid opluisterde met het uitschuifvoetje en rust.

Daan die weer van alle markten thuis was vlakbij de goal voorop in de strijd en ook een klap in zn gezicht kreeg, maar volstond met het te melden!!

Jonathan de begenadigde man man wat was je verschrikkelijk goed vandaag ik heb genoten.

Felix erg ontspannen en daardoor buitengewoon goed op dreef en U raadt het al dan regent het goals, heeft zn assortiment uitgebreid met het rollertje langs de keeper, al heeft hij ze ook op kanonskogels getracteerd.

Quentin die de openingstreffer voor zn rekening nam en passeerde of tegenstanders er niet waren zoals Stenmark( een beroemde slalomskier) in zn beste dagen erg mooi om te zien

Samuel die zn goede teamspel( altijd zoeken naar een vrije man) bekroond zag met een assist waaruit hij de final goal scoorde. top.

en last but not least de ook zo gegroeide Ivo. Rustpunt in de goal. soms oogde het wat opportunistisch maar dat verdwijnt meer en meer. Heeft echt lol in t keepen. En redt ons vaak.

Kortom een prachtig groepje jongens, met sommigen gaat de reis nog even verder en anderen beginnen een nieuwe reis.
Partir c est mourir un peu. En ja dat is waar, maar de herinneringen blijven altijd!!
En het zijn er zo veel. Denk alleen maar aan DCG.
En aan al die toernooien die we wonnen.
De mooie pot uit tegen Heemraad.
De overwinningen tegen Legmeervogels met subliem druk voetbal.

Het zijn er nog veel meer, en ze maken de weemoed ruimschoots goed!!
Dank jongens voor de mooie jaren.

en nu denkt de lieve lezer hij of zij.

Zij definitely, al is ze zoals mn opa al zei een zak met lucht jongen meer niet.

Dit weekend wil ik een balletje trappen. In het MLK park, en ook voor de bbq.
Bv met een vader zoon wedstrijd .