AMVJ B2 start goed!

Na meer dan een half uur in de auto te hebben gezeten had de B2 wel zin in een wedstrijdje. Na de instructies van coach Jacques (technisch meesterbrein) zette AMVJ de tegenstander meteen onder druk. Nou was scoren tot nu toe niet het makkelijkste onderdeel voor deze ploeg maar vandaag was dat niet het geval. Na al diverse aanvallen te hebben moeten afslaan, soms met het nodige geluk, was de keer dat AMVJ weer ver doorzette tot in de zestien van Hillegom er een te veel voor de keeper uit de bollenstreek. Nick kreeg de bal in de zestien, kapte rustig nog een tegenstander uit en liet de keeper van dichtbij kansloos 0-1. Er stond nog geen tien minuten op de klok. Daarna ging de B2 gewoon door met druk zetten, Ziggy kwam alleen voor de keeper, Maarten raakte de paal. Het was wederom Nick die uiteindelijk wel het net vond. Met een goed schot van een meter of twintig liet hij de Hillegomse keeper wederom kansloos, 0-2. Dat zag er goed uit vooral omdat AMVJ goed ‘stond’ over het hele veld werden duels geworden en de veldbezetting was goed. Toch was er even een vuiltje aan de lucht toen bij een Hillegomse uitbraak de bal totaal verkeerd geraakt werd door de uitkomende Haye, het was voor de Hillegomse aanvaller toen niet moeilijk meer de bal in het lege doel te schieten. 1-2 was de ruststand, niets aan de hand zou je denken.

Helaas bleek Jonas zich in de eerste helft flink te hebben verstapt, met een dikke enkel kon hij niet verder. Dubbel spijtig omdat er geen wissels waren. Maar ook de tien van AMVJ hielden de jongens van de zandgronden goed in bedwang, een moment van collectieve onoplettendheid en een sterk vermoeden van buitenspel (wat niet werd gegeven) zorgde ervoor dat het toch plots 2-2 werd. Maar AMVJ bleef gewoon voetballen, Hillegom nam iets meer initiatief maar daardoor kreeg onze B2 veel meer ruimte en was ook gevaarlijker. Het was dan ook niet meer dan logisch dat AMVJ toch weer op voorsprong kwam; goede aanval, Josse 2-3. Kort daarna was er een ongelukkige maar wel harde botsing tussen Nick en een tegenstander, de laatste kon helaas niet verder. Aangezien ook Hillegom geen wissels had stonden beide partijen nu met tien, er was weer evenwicht. Althans qua aantallen, AMVJ had een groot overwicht wat ook uit kansen en hoekschoppen bleek. Het matige veld hinderde veelal een goedgenomen hoekschop. Maar toen Nick de bal toch goed voor kreeg en de bal via een aantal benen bij Bram kwam was de wedstrijd gespeeld: 2-4. Geen toeval B2-hoekschoppen zijn levensgevaarlijk en Bram scoorde daar al vaker uit. Het was ook een mooie beloning voor Bram die net als de hele verdediging dus met Jonne, Emil en Sebastiaan en Haye, erg goed speelde, de beste linie van het team vandaag.

Goed gedaan mannen, drie punten in de tas, op naar meer.