AMVJ B2 kampioen

AMVJ B2 kampioen, het zat er al een tijdje aan te komen. Twee weken geleden leek het al zover, heel erg zelfs want we stonden 15 minuten voor tijd met 1-3 voor. Het mocht niet zo zijn toen. Maar tekenend voor ons team is dat ‘we’ het dan twee weken later gewoon wel doen, met een vanzelfsprekendheid en schijnbare nonchalance en gemak; het team eigen.
Maar ook bij vlagen met goed voetbal en ook venijn wanneer nodig.
Compliment allereerst aan Jacques onze gedreven en tactisch sterke coach die in zijn debuutjaar als trainer meteen het kampioenschap ‘pakt’, maar ook zorgt dat de jongens allemaal met plezier kunnen voetballen en trainen. Compliment ook natuurlijk naar Ferti, die jarenlang de grondlegger is geweest (en iedere maandag nog steeds) voor het zoveelste succes van deze jonge schare.
Als laatste hobbel werd Concordia in Hillgeom met 2-5 opzij gezet in een wedstrijd die bij rust eigenlijk al beslist was want toen stond AMVJ al met 0-3 voor en hoewel de B2 niet eens zijn beste wedstrijd speelde was daar niets op af te dingen. Na de rust werd het nog even spannend omdat Concordia tegen scoorde en er hachelijke momenten voor beide doelen waren, waarbij ballen van de lijn werden gehaald en paal en lat in de weg stonden. Maar uiteindelijk overwon het voetbal en de individuele klasse van AMVJ net als zo vaak dit jaar.
Dit was vooral het kampioenschap was van het team, iedereen deed wat hij moest doen (soms zelfs meer) was gedreven maar ook ontspannen, vrolijk (‘het is maar een spelletje’) en vriendschappelijk vooral onderling maar ook naar de tegenstanders toe. Zelden een verdediging gezien die zo weinig overtredingen maakt of beter gezegd: nodig heeft!

Ondertussen knallen we er ook gewoon weer 43 goals in, in 8 wedstrijden, niet echt een slecht gemiddelde!
En dat terwijl er nog 4 ‘heren’ de C leeftijd hebben en Marcus pas net 2 echte seizoenen in clubverband op het veld speelt.
Voor de meesten van dit team (het merendeel speelt al vanaf de guppen samen) is dit het vierde (!) kampioenschap. In iedere leeftijdscategorie werden ze een keer kampioen, alleen in de C ging het ‘mis’ met een tweede plek.

Kortom complimenten mannen! Op naar de tweede klasse.