AMVJ B2 haalt uit!

AMVJ, leuke teams, leuke jongens (meestal), niet achterlijk, gezellig, sociaal. Maar win je daar wedstrijden mee? Vreemd genoeg, over de breedte gezien meestal ook nog wel. Maar er meteen in knallen dat zit er meestal niet zo in.

Vandaag was dat anders, het in groten getale opgekomen publiek had zich nauwelijks gesetteld of de bal lag er al in. Voor ons, niks tegengoal. Twee minuten gespeeld, 1-0 Nick, geen wereldgoal maar hij telde en de toon was gezet. SCW kwam er eigenlijk niet meer aan te pas. Ja, ze zetten druk maar werden niet gevaarlijk, AMVJ had de controle. Vijf minuten later, 2-0, Gilles. AMVJ voor tweede keer over de middenlijn, hoge bal door midden van vijandelijke zestienmeter, Gilles sprong, kopte, keeper kwam, maar te laat. Zo’n start kan ik mij niet herinneren, en ik loop al negen jaar mee.
En toen, toen niets….. wel wat druk maar AMVJ gevaarlijk. Hoekschop…tja dan weten de trouwe kijkers en lezers het wel, levensgevaarlijk. Nick (wie anders) nam hem loepzuiver, maatje Maarten weet dat maar al te goed en knalde de bal onhoudbaar, bijna door het net: 3-0 en rust.

Tweede helft, nog geen vijf minuten oud, SCW wilde nog wel wat. Kon AMVJ de concentratie vasthouden? Ja, dus, Nick zette door op de achterlijn, Gilles gaf het laatste duwtje: 4-0, wedstrijd gespeeld. Met een dodelijke precisie speelde de thuisploeg, efficiënt, koel en verbetener dan de opponent. Tegenstander raakte wat gefrustreerd, mopperen, wat te fel/onbehouwen af en toe, maar de thuisploeg bleef koel. AMVJ-verdediging gaf geen krimp. 7-0 winnen dan een linksback (Jonne) en keeper (Haye) hebben die uitblinken, kan dat? Zekers, Haye keepte zijn beste wedstrijd tot nu toe, soeverein, ook al had hij het niet eens druk, net als een echte topkeeper, steeds scherp. Want SCW kreeg echt nog wel kansen maar met onze sterke keeper daalde het vertrouwen en de overtuiging en dus ging bij hen alles net mis.
Bij ons niet, Gilles bewees zijn vorm: 5-0, Bram en Sebastiaan (ons voetballende verdedigingshart) konden met gerust hard worden ontzien/gewisseld. Ziggy kapte en draaide, Josse temporiseerde en bood zich aan, Marcus komt steeds beter in vorm. Emil, sterk verdedigd enz enz.
Tien minuten voor tijd, weer een onbehouwen actie in de zestien van SCW, bal gemist, scheenbeen geraakt, gelukkig met beschermer want de klap was op het hele veld te horen, penalty!
Teun kende geen genade: 6-0.
Gilles maakte het feestje op het einde nog compleet met zijn 4e (!) treffer en zo kon AMVJ met 7-0 onder de douche.

SCW stond niet onderaan beste lezers, maar was medekoploper, was!
Coach Jacques lag ziek thuis, maar mag tevreden zijn, zijn jongens begrijpen het.