AMVJ A1 – OFC A1 3-3

Nog niet verslagen maar wel de eerste verliespunten. Een terechte uitslag gezien de verhoudingen, maar wij speelden wel duidelijk onder ons kunnen. Allereerst een compliment voor onze verdediging. Ondanks de drie tegendoelpunten vind ik dat wij een goede verdediging hebben. Melle, Kevin, Jimmy, Sam en Laurens zijn goed op elkaar ingespeeld en weten dan ook heel veel aanvallen te pareren. Als je echter wat verandert aan deze defensie, wat ik dacht te moeten doen, dan verzwakt deze aanzienlijk.

Het middenveld heeft gewoonlijk de zwaarste taak. Aansluiten in de aanval en mee terug in de verdediging. Het middenveld is daar niet in geslaagd. Conditioneel kwamen zij tekort(het zware studentenleven?), maar ook technisch(passing en aanname) en tactisch(moeilijke oplossingen en alleen naar voren gericht ipv even rondspelen).

Roemer, Tiago en bij vlagen Jishai speelden op een behoorlijk nivo. Tijs had een day-off ondanks zijn goal net als Stefan, die in de voorgaande wedstrijden wel een mooie stijgende lijn in zijn voetbalkwaliteiten heeft laten zien. Jair en Lex werkten hard maar hun acties verzanden helaas te vaak in het niets. Nigel heeft momenteel te weinig inbreng in het team omdat hij te weinig samenspeelt met zijn teamgenoten. Ga eens wat vaker trainen Nigel! Jochem kon vandaag ook het verschil niet maken, maar hij moest ook op veel verschillende plekken spelen waar hij niet tot zijn recht komt.

Ik denk dat ik in deze wedstrijd te veel positiewisselingen heb toegepast in het bijzonder in de verdediging. Voor een deel moest dat ivm blessures en vermoeidheid maar waarschijnlijk had dat toch anders en beter gekund.
We moeten in de komende wedstrijden weer laten zien dat we samen kunnen spelen, rond kunnen spelen en dat we voor de gemakkelijke oplossingen weten te kiezen. We moeten ook beseffen dat we niet altijd de kortste weg naar de goal van de tegenstander moeten nemen, want die weg is vaak te voorspelbaar waardoor we de bal te snel weer kwijt raken.
Niek Roosien