AMVJ 4 met opgeheven hoofd uit de Beker geknikkerd

Voor zover ik weet, in mijn 30 jarig bestaan als Bestuurder, was nog nooit een Reserveteam van AMVJ tot de 1/8 finales doorgedrongen. AMVJ 4, dit seizoen in de Competitie ook al aardig op dreef, had de poulefase overtuigend overleefd.

Nog weer 3 potjes gewonnen, van Zeeburgia, DVVA en Forza Almere. Dan mag je op een CL-avond naar de Meern, uit, altijd lastig. Nog wat personele probleempjes moesten worden opgelost, dank Luca en Gilles, van AMVJ 3.

PFFF, dat viel niet mee, de 1e helft was de Meern veruit de bovenliggende partij. Met veel kunst- en vliegwerk, en een fantastische Keeper Kevin, werd de rust gehaald, met slechts een 1-0 achterstand. Een schot op goal, namens AMVJ, niet gezien. We werden compleet ondersteboven gespeeld. Het had 4-0 kunnen zijn.

Maar goed, het zat niet tegen, en dat is het leuke van Voetbal, je kan een stuk minder zijn dan de tegenstander, zolang als het maar 1-0 is, heb je nog alle kans.

De Meern kon het tempo van de 1e helft niet volhouden, maar dan nog, met combinatievoetbal gingen we het niet redden. Dat was wel duidelijk. Dan moet je spelen naar je mogelijkheden, lange ballen, de spitsen aan het werk zetten.

Feller spelen, duels winnen, wat meer risico nemen. Naar voren met die hap! Laat Gilles en Cecilson en Abdel maar hun gang gaan, die zijn handig genoeg.

Zodoende kwamen we steeds beter in de wedstrijd, kleine kansjes vielen ons ten deel. De Meern kreeg ook wel kansen, maar ze schopten de bal er niet in. Kwam er toch een bal tussen de palen, dan stond Kevin elke keer op zijn post. 10 minuten voor tijd, een goede actie van Gilles, ondanks een overtreding aan de bal gebleven, voorzetje op maat, en ingeschoven libero Jasper tikt hem erin.

Dat was effe dolle pret, in de euforie vergaten we daarna scherp te verdedigen. Bij de eerste de beste aanval van de Meern lag de bal helaas weer in ons netje. Daarna was het klaar, er was niet genoeg tijd voor een slotoffensief. Mannen, ik heb genoten, het was een alleraardigste wedstrijd, onder leiding van de uitstekende

Clubscheidsrechter Hilverts, dat komen we niet altijd tegen. Voor de thuisblijvers, dit was een voorbeeldje NAC. Waar staat NAC voor? NOAD/Advendo Combinatie. Waar staat NOAD voor? Nooit Opgeven, Altijd Doorgaan.

Zo zie je maar, Voetbal, het blijft een leuk spelletje. Ook al win je niet.

Steef Schelling