AMVJ 2 verhuist nog niet

Het zou een lastige klus worden, dat wisten we al. Na een 1-2 thuisnederlaag. Je weet maar nooit, de bal is rond, het is 11 tegen 11, we gaan het zien.

Keeper Yannick kon niet starten, vanwege een kwetsuur aan de schouder.Dus ging Clemens keepen, die wordt daar niet koud of warm van. Rick kampte nog met de naweeen van een verstandskiesoperatie. Van Michiel was ook al bekend, een hele wedstrijd zit er niet in.

En dan gaat het voor de 1e drinkpauze gruwelijk mis. Scheidsie loopt in de weg, Huizen pikt de bal op, keurig uitgespeelde aanval, 1-0 achter. Een vrije trap tegen, een zwabberbal, Clemens had er geen zicht op, 2-0. Een corner van Huizen, wie kopt de bal weg van AMVJ? Niemand, 3-0.

Pffff, had ik dan toch beter naar de Bilt kunnen rijden? De woorden van Robin waren heel duidelijk, niet zeuren over de Scheids, we moeten er meer energie instoppen. En dan moet je een beetje geluk hebben tegen een team als Huizen, dat behoorlijk goed kan voetballen, een stap verder is.

Wat meer opportunisme, Leon blijft wel sleuren, een scrimmage, Vendriki, Ik kon het niet goed zien, Laurens stond voor mijn neus, linkerpootje? 3-1. Het hoogtepunt van de middag, een enorme dreun van Jochem, met links. Vader Marco, ik wist niet dat ie dat kon, ( ik wel ) de rust breekt aan met 3-2.

En kon het nog alle kanten op, de leider van Huizen was er niet gerust op. Die wist van AMVJ – Zuidvogels vorig seizoen, 4-1 achter, 4-4 gelijk spelen. In 1 helft nog 3 goals maken, dat zat er deze keer niet in, iets teveel gevraagd.

Rick moest er in de rust vanaf, werd vervangen door een degelijke Derik. Michiel moest de strijd staken, Sicco terug naar de Rechtsbackplaats. Laurens erin als Rechtshalf, die stichtte nog best wel wat gevaar, maar net niet genoeg om de Verdediging van Huizen nog 1 keer te verschalken. Na een fraaie pass van Robin schoot Leon nog keihard in het zijnet. Dat was het dan, met combinatievoetbal gaat het niet meer lukken. Dan bedenkt Coach Andrea nog het laatste plan, Jochem in de Spits. Een ouderwets 4-2-4 systeem, alles of niets. Een begrijpelijke keuze, je moet in 10 minuten nog 2 goals maken om een verlenging af te dwingen.

En dan zie je hoe gehaaid Huizen met de ontstane ruimte omgaat. Precies op de plek, waar Jochem stond te verdedigen, ontstaat er een gat, zij spelen een Middenvelder vrij, een droge knal, 4-2, het is gedaan.

Nou ja, al met al, heb ik een heerlijk potje Voetbal gezien. Een beetje in de schaduw/luwte van het 1e heeft het 2e een prima seizoen gedraaid. Een aantal jonge gasten ingepast, daar kunnen we verder mee. De wat oudere spelers/routiniers zijn nog lang niet versleten.

En,  jullie kennen mij een beetje, als bewaker van de AMVJ-cultuur.Na afloop van de wedstrijden krijg ik zowel van Tegenstanders als Scheidsrechters alle complimenten over het spel/gedrag van AMVJ 2. Dat is mij heel veel waard, nog meer dan het ver(HUIZEN) naar de Hoofdklasse. Maar laat je niet weerhouden om het weer te proberen.

Steef.