AMVJ 2 – AFC 2

Tweede wedstrijd van het tweede in de hogere klasse. In het tweede van AFC spelen heel wat bekenden, maar daar hebben we op het amsterdams gezegd schijt aan. We wisten door ( insite information) van Devery, dat ze zouden spelen met veel mensen achter de bal en een snelle spits.

In de voorbespreking hadden we afgesproken dat we ze onder druk zouden zetten, om niet aan het voetballen laten komen. Je kon zien dat ze over heel wat voetbalvermgen beschikken en als je ze de ruimte geeft ze dit ook uitstekend deden. Na zo een 30 minuten spelen en weinig kansen over en weer kregen we een hoekschop. De hoekschop werd genomen als altijd door Sonko.
De bal was hard en laag, en met het gladde veld schoot hij door zo voor de voeten van Devery die er wel raad mee wist 1-0. Nog steeds golfde het spel heen en weer en onze achterhoede gaf nagenoeg geen kans weg. Net voor de rust werd de bal door hun achterhoede niet goed weggewerkt, en Ben wist daar wel raad mee 2-0. In de rust afgesproken dat we niet achteruit moesten gaan lopen, en vooruit verdedigen. Ze zouden het eerste half uur wel alles geven om een doelpunt te maken.
De tweede helft golfde het spel weer heen en weer, maar waar in wij toch wel de meeste kansen kregen op de uitslag verder uit te bouwen. Na een zoveelste hoekschop van AFC waar wij moeite mee hadden kwamen ze op 2-1. We deden er een schepje boven op om AFC onder druk te zetten, waar ze niet mee om konden gaan. We kregen nog wat kansen en het was Devery die zijn tweede maakte deze middag. De wedstrijd was gelopen en AFC geloofde er ook niet meer in.
Mannen prima pot en een derde plaats in de competitie is meer dan waard.
martin