Als je niet schiet, kan je niet scoren

Eerst was er nog sprake van 80% kans dat de wedstrijd vandaag gespeeld zou worden (zie vlog#4), maar vorige week werd het definitief; 4 maart de derby op ‘t Loopveld. Al vroeg in de morgen (nou ja, zo voelde het) moesten de AMVJ dames eruit om om half 12 te verzamelen. De voorbespreking werd ingeluid met ‘sommige mensen zijn auditief ingesteld, sommige meer visueel’. Dus de wedstrijd werd goed voorbesproken inclusief uitgebreide toelichting met stoepkrijt. De toon was meteen gezet: het wordt een serieuze wedstrijd.

AMVJ VR2 begon zwak, terwijl RAP VR1 meteen fel was. Slordige passen, geen rust aan de bal en elkaar vinden was lastig. Desondanks werd er veel op het veld van de tegenpartij gespeeld en was er voor de verdediging weinig te doen. Binnen het team werd om coaching van elkaar gevraagd en hoe langer er gespeeld werd, hoe beter het ging. Dit resulteerde in een mooi doelpunt van Mau, aangegeven door Linda. De bal werd hard in de hoek geplaatst en de scheidsrechter floot. Het was 1-0 voor AMVJ. Vervolgens kon er meteen gewisseld worden met de 5 dames aan de kant. Dit gebeurde zowel voorin, op het middenveld en achterin. Gerrie (de keep) mocht wel blijven staan Na het spel van het eerste gedeelte gezien te hebben, moest er verandering in komen. En dat gebeurde. Mooie aanvallen ontstonden aan zowel de rechter als linkerkant van het veld. Maar, vooral het afmaken bleef lastig; de schoten op doel bleven uit. We moesten beter overleggen, controle over de bal en goed overspelen. Ondertussen werd het midden goed gebruikt om creatief te blijven. De bal draaide vanuit de zijkant het 16 meter gebied in en Lotte schoot hem laag in de hoek. Het was 2-0.

Helaas moesten Jaime en Paulien na de eerste helft vertrekken naar het zuiden, maar gelukkig was coach Michel er nog. De wissels kwamen er weer in en het startsignaal klonk. De linkerkant kreeg het wat lastig met snelle spelers van RAP. Een speelster van Rap wist de bal bij een terugspeelbal van Ger te onderscheppen en maakte het af. Het werd 2-1 en de spanning begon te stijgen. Terwijl de spanning steeg, steeg ook de adrenaline en Saar ging er helemaal voor. Opbouwende vanaf het middenveld kreeg Saar de bal aangespeeld, ze schoot ‘m vervolgens prachtig in de linkerhoek. Het was 3-1. Ondertussen was RAP niet gestopt met voetballen en kwam er vanaf de linkerkant een mooie voorzet, die er werd ingeschoten. Het was 3-2. Maar AMVJ was nog niet klaar met de wedstrijd. Er werd mooi opgebouwd en er werden veel corners veroorzaakt. Er kwam een enorme trap op doel die de keeper weg kaatste. Maar Eva stond precies op de goede plek en met een harde trap richting de bal kwam deze in de linkerbovenhoek terecht. Vreugde was er bij het team en het stond 4-2. Daarna werden er nog wat acties gemaakt, maar de wedstrijd was gespeeld. De tevredenheid binnen het team was wat wisselend, niet de overtuigende overwinning waar we op gehoopt hadden, maar de 3 punten zijn weer binnen. Op naar volgende week, tegen DAVO united.