A2 debuteert met overwinning

De A2 van AMVJ heeft vandaag zeer goede zaken gedaan in eigen huis tegen koploper 't Gooi sc A1. Het team, onderleiding van Marco van der Noordaa, wist met een nipte 1-0 naar huis te gaan.

De treffer van Lex van Hees op aangeven van Evan na 20 minuten spelen bleek achteraf ook de einduitslag. Lex van Hees scoorde na een lange rush door de benen van de keeper van 't Gooi.

De spelers van 't Gooi konden niet goed met de achterstand om gaan. Het team maakte vuile overtredingen die niet door de beugel konden. Dit alles leidde her en der voor een opstootje dat ook weer uit de hand liep. Naast deze opstootjes speelde de grensrechter van 't Gooi ook voor een hoofdrol. De grensrechter zorgde ervoor dat er drie doelpunten van AMVJ werden afgekeurd. De beslissingen waren niet allemaal terecht.

AMVJ creëerde velen kansen waarvan niet geprofiteerd kon worden. 't Gooi probeerde de ruimtes klein te houden, wat soms ook erg effectief was. In de slotfase wist Lex bijna de wedstrijd te beslissen, tevergeefs want de bal belandde op de lat.

Keeper Laurens Frenken speelde een prima wedstrijd, hij wist de gelijkmaker te voorkomen. Debutanten Kevin, Melle en Nigel hebben eveneens als alle andere zeer goed gespeeld.

Over twee weken vindt de eerste derby plaats. De A2 neemt het dan op tegen de A1.