A1 opent seizoen met overwinning

De A1 van AMVJ is het seizoen begonnen met een ruime overwinning op Jisp. Het team onder leiding van de debuteerde coach Niek Roosien won bij AMVJ met 6-2.

AMVJ begon sterk aan de wedstrijd en dat leidde al snel tot kansen. Het scoren bleef echter nog uit. Achterin stond AMVJ sterk vooral Kevin van der Wees was erg belangrijk bij het uitverdedigen. Rond de 30′ minuut was het dan wel eindelijk raak. Na een prachtige steekpass van Jochem van der Noordaa opende Tiago Roosien de score. Diezelfde Jochem zorgde even later dat ook Roemer Graafmans kon aantekenen voor de 2-0. Daar bleef het echter niet bij, nog voor rust maakte AMVJ via Lex van Hees 3-0. Jisp deed één minuut voor rust nog wat terug, de ruststand was 3-1.

Na rust pakte AMVJ het spel weer op waardoor het snel op 4-1 kwam. Het was Tiago Roosien die zijn tweede van de wedstrijd maakte. Zo nu en dan kon Jisp gevaarlijk worden, maar gelukkig keepte Laurens Frenken een goede wedstrijd. De 5-1 werd gemaakt door Jair Veder die na zo’n twee jaar vandaag zijn rentree maakte. Het bleef niet bij 5-1. Lex van Hees schoot ook nog de 6-1 binnen. Vlak voor tijd wist Jisp wederom iets terug te doen, het bracht de eindstand op 6-2.