A1 haalt uit!

Het gras was groen, het zonnetjes scheen en AMVJ had er zin in! Zo kan je deze middag in het kort samenvatten.

Vorige week was er nog een teleurstellend resultaat maar daar waren wel wat excuses voor aan te voeren. Vandaag verscheen een bijzonder gretig AMVJ op de grasmat. Toegegeven tegenstander Loosdrecht was nog puntloos en leek dus een ideale tegenstander. Maar Loosdrecht was minder slecht dan je op grond van de uitslag en de stand op de ranglijst zou denken. Vandaag waren het vooral de jongens in het mooie bordeauxrode shirt die allen gebrand waren op een goede wedstrijd. Max, Abel en Milo ontbraken vanwege blessures waardoor met name de verdediging wat aangepast moest worden, waar invaller Janick van grote waarde bleek als linksback

Vanaf het begin werd goed druk gezet op de tegenstander. Het spel speelde zich dan ook voornamelijk op één helft af. AMVJ deed dat goed, combineerde veel en maakte het spel breed en ook de backs kwamen op wanneer mogelijk. Zo werd het al heel snel 1-0 door een geplaatst schot van Daan, niet veel later viel de 2-0 na een mooie actie van Idris. Loosdrecht kon niet op tegen al die druk, dat bleek toen Gijs in de zestien alleen door een overtreding gestopt kon worden, hij benutte de strafschop zelf. Met deze 3-0 was de wedstrijd natuurlijk gespeeld.

Het was geen toeval dat eerder genoemde heren scoorden, zij vormen een dynamisch en trefzeker trio zoals trouwe volgers inmiddels weten. Zij zouden allen ook nogmaals scoren, Daan zelfs tot zes keer aan toe waarmee hij tot de uitblinkers behoorde. Maar deze grote score was vooral een verdienste van het collectief. Het was mooi om te zien hoe geconcentreerd en gedreven de verdediging bleef spelen en tot het einde toe geen tegentreffer wilde incasseren terwijl ze ook hun bijdragen leverden aan het aanvalsspel, complimenten voor Tim, Nick G., Jesper en de al eerder genoemde Janick. Keeper Clemens had niet heel veel te doen maar speelde weer foutloos.  Rechts en links op het middenveld kweten Erik en Nick S. zich prima van hun taken. Erik wisselde regelmatig van positie met tweede spits Ted en scoorde ook nog eens meermaals, terwijl hij twee weken niet gevoetbald had en eigenlijk zo uit het vliegtuig ‘gevallen’ was en het veld opgerold. Het harde werken van Ted werd beloond met een zeer verdiend doelpunt en Nick S. de jongste en waarschijnlijk ook kleinste kracht van het team werkte zich een slag in de rondte en moet nog wat wennen aan het hoge tempo dat dit team wekelijks op de mat legt. Laurens is helaas nog niet helemaal fit maar kon gelukkig wel nog wat minuten meespelen en zo toch zijn bijdrage leveren. Zo zijn alle heren genoemd, en met recht. Het was vooral de overwinning van het collectief; veel inzet, concentratie, goed combinatiespel en veel doelpunten en dat van de eerste tot de laatste minuut.

Heren, ga zo door zou ik zeggen!

(voor de statistici: het werd uiteindelijk 15-1, ruststand 5-1)