8 AMVJ’ers winnen van 11 Zaanlandianen

De A1 van AMVJ nam het zaterdag op tegen Zaanlandia A2 uit Zaandam. Tien minuten voor aanvang van de wedstrijd waren er slechts vier jongens van AMVJ aanwezig. Daardoor werden we noodgedwongen te wachten op de overige spelers, die wel onderweg waren. Vanwege een file konden twee auto’s niet op tijd zijn.

Na ongeveer zo’n 50 minuten gewacht te hebben arriveerde één auto. Hierdoor werd het aantal AMVJ’ers acht. De scheidsrechter en tegenstander wilden niet nog langer wachten en dat betekende dat AMVJ koud aan de wedstrijd moest beginnen met acht man.

Daar waar iedereen aan een afstraffing dacht verliep het wedstrijd beeld toch anders. Zaanlandia had dan wel meer balbezit, echt gevaarlijk werd het niet. AMVJ daarentegen kon af en toe counteren en dat leverde goede mogelijkheden op voor Tijs en Roemer, welke hun voorhoede posities hadden verruild voor het middenveld.

Zaanlandia bleef een beetje nonchalant voetballen maar scoorde via de kluts de 1-0. Na een half uur spelen arriveerde de twee auto van AMVJ en kon AMVJ de wedstrijd hervatten met elf man.

Vlak voor rust maakte Zaanlandia 2-0 door een dekkingsfout van AMVJ achterin. Dat Zaanlandia scoorde was overigens tegn de verhouding in. Het regende kansen voor AMVJ.

Tijdens de rust maakte niemand van AMVJ zich zorgen en hield het vertrouwen. En dat vertrouwen was de zien. Het was AMVJ dat de wedstrijd domineerde en dat eindelijk ging omzetten naar doelpunten. Het werd 1-2. Waardoor AMVJ nog meer hoop kreeg op een goed resultaat. Maar de hoop ging bijna verloren toen Zaanlandia de 3-1 binnen tikte.

Zo’n 30 minuten voor het einde van de wedstrijd werd het 3-2 door een mooi doelpunt van Roemer. De lijn werd doorgetrokken, het werd 3-3 over Tijs en tien minuten voor tijd viel daar de winnende goal binnen.

Al met al heeft AMVJ zich keurig herpakt in de tweede helft en heeft het drie punten meegenomen uit Zaandam.