#3keerspelen3keerwinnen

AMVJ VR1 (za) versus VVA-Spartaan. Vanuit Kopenhagen werd de opstelling nog even doorgegeven, want vandaag zaten we zonder coaches. Om 12u stonden we al omgekleed op het veld om warm te lopen, in te schieten en wat sprintjes te trekken.

Een halfuur daarna klonk het fluitsignaal, de wedstrijd was begonnen. AMVJ was meteen scherp en als snel schoof Claudette de bal het goal in. Vervolgens kwam Cornelie mee vanuit het middenveld die de bal mooi in de rechtermiddenhoek schoot. Vervolgens kwam Claudette weer aan zette, die al rollende over de keeper de bal het doel in kreeg. Ook de verdediging was zeer actief en Annemiek nam de bal vaak helemaal mee naar de cornervlag. Vanaf daar werden prachtige voorzetten gegeven of corners veroorzaakt. Uit een van de corners scoorde Jeltsje een prachtige kopbal! Vervolgens kreeg Eva de bal in het midden, liep langs haar tegenstander en scoorde een balletje laag in de linkerhoek. Ondertussen stond het al 5-0, het ging lekkerrrrr! Daarna was Corno weer aan de beurt en Claudette mocht een hattrick maken. Ondertussen was Maurina er ingekomen voor Lotte en ging er vol in. Nog geen tien minuten spelen en ze kon al twee doelpunten achter haar naam schrijven; 9-0. Hierna gingen de aanval en het middenveld minder geconcentreerd spelen. De verdediging met Manuela, Froukje, Fleur en Stephanie bleef knallen, waardoor er nog steeds veel kansen werden gecreëerd, maar gescoord werd er niet meer. Het was tijd voor de rust.

AMVJ VR voetbal

Al snel werd in de kleedkamer duidelijk hoe we er tegenaan keken: Blij met het aantal doelpunten, maar de focus moet terug. Goed blijven kijken, plaatsen, rust aan de bal en afmaken die doelpunten. Vooral dat laatste had Lotte goed begrepen, ze scoorde twee lage ballen in de hoeken. De tegenstanders hadden duidelijk veel gehad aan de rust, want ze waren sterker geworden. Maar zowel onze verdediging als middenveld was weer aan het knallen. Vanuit de rechterhoek kon Annemieke vaak doorspelen naar Harmke die vervolgens de bal naar Mau kon afgeven. Mau kon o.a voorgeven aan Jeltsje, Cornelie en Anneberber. Daarnaast werden aan de linkerkant mooie combinaties gemaakt met Sarah links achter, vervolgens Eva in het midden en Khadija linksbuiten. Toen Lotte naar linksbuiten verschoof, kon ze de bal prachtig aangeven aan Khadija, waardoor zij ook een mooi doelpunt scoorde. Ondertussen was het 12-0 en kon Lotte er deze helft al 2 achter haar namen schrijven, maar je voelt hem al komen… het werd een hattrick! Zo hebben we deze heerlijke wedstrijd weer winnend afgesloten en blijven de punten bij AMVJ. Op naar #4keerspelen4keerwinnen.

Liefs,
Lotte & Eva (Tamaar moest naar der oma`s verjaardag;) )

AMVJ VR voetbal