10 minuten scoringsdrift en een briljante bevlieging

AMVJ ZON VR2 – FIT VR3 5-0
Zondag 4 December

Potverdorie, wat was het weer koud. Desondanks genoeg Meiden, incl. Fleur, dank, aanwezig om de strijd te beginnen. Oud Coach Danny, op Zaterdag KNVB-scheidsrechter in het hogere Jeugdvoetbal, kon er op Zondag nog wel een potje bij hebben. Goed om deze aardige kerel weer eens bij AMVJ te mogen begroeten.

Zijn optreden leek maar kort te duren, na 15 minuten gooide een opspelende spierblessure roet in het eten. Gelukkig werd
de broer van Kelly bereid gevonden om de fluit ter hand te nemen. De kou deed het spelnivo geen goed, het was afzien. AMVJ werd weliswaar iets beter, maar FIT weerde zich kranig, goed gesteund door een uitstekende positieve Coach, dat mag gezegd worden.

Na 30 minuten kwam de machine op gang. Het veldspel werd beter, maar oh Meiden, de voorzetten, daar moet nog hard aan worden gewerkt. Ellie was er klaar mee, dan maar van afstand op doel peren. Goed gezien, FIT had een goed, maar klein Keepertje, de knal van Ellie was haar te machtig, 1-0. Uit de draai, Rixt, 2-0.

Die had de smaak te pakken, stichtte met haar lengte gevaar bij de goed getrapte corners van Meghan. Bal op de kop, op de lat, terug in het veld, laat iedereen de bal liggen, alsnog tikte Rixt hem dan maar zelf binnen, 3-0.

Bijna vanzelfsprekend kon kuitenbijter Reese bij al dit scoringsgeweld niet achterblijven, deed ook nog een duit in het zakje, 4-0. 30 minuten geworstel, binnen 10 minuten werd de wedstrijd beslist.

Rust, tijd voor 2 raadsels uit de moppentrommel van Manon. Acteur, die graag in een open auto rijdt? Koreaan, die zomaar ergens opduikt?

Intussen was Danny door Fysio Saphira weer opgelapt, kon de 2e helft fluiten. Met alle respect voor FIT, de spanning was er wel vanaf, de kneiters gaan dat echt niet weggeven. De Technische Staf had zich onder de dekentjes van de Goedheiligman in de dugout verschanst, zij geloofden het wel, komt goed.

Nog een mooie actie te vermelden. Anouk, de hele wedstrijd al in de weer met haar dribbles, besloot maar eens uit te halen. Ik vond het wat overmoedig, wat een dreun, binnenkant 1e paal, de bal ketst rand strafschopgebied, Esmee, attent als altijd, schuift de 5-0 binnen, bekroond daarmee het schot van Anouk.

Nou mooi, gauw naar het Kleedhok, badderen, opwarmen, Sinterklaas vieren. Op de bovenverdieping, dat was een gezellige boel, prima georganiseerd.

De acteur, dat is Leonardo di Cabrio.
De Koreaan, dat is Sudden Lee.

Steef