ING laat droom van voetbalclub uitkomen
Amstelveen, 27 november 2017
Van 16 november tot en met 9 december kunnen amateurvoetbalclubs meedoen aan de ING campagne ‘Pitch je voetbaldroom’ en hun ultieme voetbaldroom van hun team of club aanmelden. Twaalf finalisten mogen hun droom pitchen bij Radio 538. Zes clubs zien uiteindelijk hun dromen uitkomen. Afgelopen zaterdag ging na een spannende strijd voetbalclub AMVJ er met de winst vandoor met hun pitch. De club kan eindelijk hun lang gekoesterde droom vervullen, namelijk een scorebord langs hun hoofdveld. Met het verwezenlijken van de dromen wil ING het amateurvoetbal vooruit helpen.
Scorebord hoofdveld
Voetbalclub AMVJ uit Amstelveen kwam zaterdag als winnaar uit de strijd bij “Pitch je voetbaldroom’. Lex van Hees, inzender van de droom: “We hebben een prachtig hoofdveld bij AMVJ, maar helaas voldoet het niet aan de normen van de KNVB. Er zijn weinig sponsorborden, geen tribune, geen complete omlijning en dus geen scorebord. Terwijl wij toch op redelijk niveau voetballenâ€. Met het winnen van het scorebord is de eerste stap gezet om daar iets aan te doen. En dat is niet alleen in het belang van de spelers, maar ook van de scheidsrechters en toeschouwers. â€Nu hoeven we nooit meer te roepen: hé scheids, hoe lang nog?†aldus een dolgelukkige Lex.
Pitch bij Radio 538
In het Radio 538 programma van Barend van Deelen, te horen in het weekend van 12:00 – 15:00 uur, pitchten afgelopen zaterdag en zondag twee teams hun voetbaldroom. Ex-Oranje Leeuwin Anouk Hoogendijk maakte als jurylid live in de uitzending de winnaars bekend. De voetbaldromen van de winnaars blonken uit in creativiteit en originaliteit. Ook is er gekeken naar de uitvoerbaarheid binnen het budget van €3000,- en of de uitvoering van de droom het amateurvoetbal écht vooruit helpt. Naast dromen die daadwerkelijk uitkomen, beloont ING 1.000 andere voetbalteams met een set voetbalhesjes.
Amateurvoetbal vooruit helpenÂ
De ingediende dromen mogen zowel van de hele club of specifiek van een team zijn. Manager Sportsponsoring ING Steven Sedee; ‘We vinden het vooral belangrijk dat we het amateurvoetbal vooruit helpen. Met deze campagne hopen we clubs en teams aan te spreken om bijvoorbeeld het G-voetbal in Nederland verder te stimuleren, nieuwe kleedkamers te realiseren of het pupillenvoetbal op positieve wijze verder te stimuleren’.Â
Samen het Nederlandse voetbal vooruit helpen
ING wil het Nederlands voetbal vooruit helpen. Met de bouw van nieuwe kleedkamers, het verder ontwikkelen van het jeugdvoetbal, het opzetten van vrouwen- en meisjesvoetbal binnen de vereniging. We willen alle kinderen met meer plezier laten voetballen, amateurclubs helpen financieel gezond te blijven.