Het voetbalseizoen 2018/2019 loopt teneinde; competitiewedstrijden zitten erop en eindtoernooien zijn in zicht. Dat einde geldt ook voor het kleding/sponsorcontract tussen AMVJ Voetbal en Intersport/Twinsport over de afgelopen 3 seizoenen.
In de wintermaanden zijn we gestart met een oriëntatie op een nieuw sponsorcontract.
We hebben we uiteindelijk een keuze gemaakt uit drie kandidaat bedrijven:
Intersport/Twinsport, Brandsfit BV en Muta Sport. De eerste leverancier kennen we; de ander twee werken met eigen merkkleding en materialen. Goed om te weten: Intersport/Twinsport levert geen Nike kleding meer aan verenigingen, maar enkel eigen merkkleding.
Belangrijke selectiecriteria zijn geweest:
· financiële gezondheid, prijsstelling, kortingsregelingen,
· (kwaliteit van ) gevoerde merken,
· waar en door wie wordt de kleding gemaakt (en zeker niet door kinderen!),
· een eigen webshop; efficiency van het logistieke proces
· mogelijkheid om onze inbreng te hebben in het design van de kleding.
· financiële sponsorruimte naast de aangeboden kortingen.
Na bezoeken aan en/of van de kandidaten aan ons, toetsing van proefmonsters en zorgvuldige afweging van de aanbiedingen kwam Muta Sport uit Leeuwarden met de eigen merkkleding als beste tevoorschijn.
Derhalve heeft het bestuur van AMVJ besloten een 5-jarig contract aan te gaan met Muta Sport. Dit is gebeurd onder meer na consultatie van en waardevolle input namens de jeugdcommissie op het kledingontwerp.
Met dank aan Bas Jacobs die ook tekende voor een aangepast ontwerp voor een nieuwe -uiteraard bordeauxrode! -huisstijl.
Momenteel zijn we bezig om de overgang naar onze nieuwe leverancier/sponsor verder voor te bereiden.
Op 15 juli aanstaande zullen we nieuwe kledinglijn via site en andere media presenteren en volgt meer informatie over de afspraken met Muta Sport over prijzen voor tenues en overige producten, hoe deze te bestellen zijn en welke mogelijkheden er zijn voor shirtsponsors.
Me vriendelijke groet
namens het bestuur
Dirk Landsaat
voorzitter